skip to Main Content
در صورت وجود هر گونه پرسش با تلفن :۰۲۱۶۶۰۰۰۰۶۴ و یا همراه ۰۹۱۲۰۱۸۹۱۸۸ تماس بگیرید
راهنمای خرید، مقایسه و قیمت انواع مدل های لاستیک درار سنگین

دستگاه لاستیک درار سنگین، راهنمای خرید :

هنگام خرید دستگاه لاستیک درار سنگین با چند سوال کلیدی مواجه خواهید شد، درین مقاله به سوالات متداول این حوزه پاسخ می دهیم.

 

برند های شناخته شده ی بازار کدامند؟

برند کورگی ایتالیا در صنعت تجهيزات تعمیرگاهی دنیا، از خوشنام ترین ها ست، نام برند اتک از کشور ترکیه نیز در بازار ایران شناخته شده و با رضایت مشتریان همراه هست،

 

آیا لاستیک درار سنگین چینی خوب است؟

لاستیک درار چینی با مدل هایی مثل مدل پولی، اطلس ، فلاوینگ و… در بازار ایران به عنوان لاستیک درار هایی برای حجم کاری کم شناخته شد، قیمت بسیار ارزان از نکات مثبت این مدل ها بود. با افزایش نرخ دلار و تحریم ها، قیمت این دستگاه ها بالاتر رفت و برای صرفه ی اقتصادی واردات از کیفیت آنها کاسته شد، ضمن آن که مشکلاتی از جمله تامین قطعات اصلي و زمان زیاد تامین قطعات، خدمات در بازار فعلی ایران، به عنوان نکات منفی خرید این مدل ها عنوان میگردد. بنابراین پیشنهاد میشود برای خرید بهتر فارغ از نام کشور سازنده، به نکات فنی در این مقاله توجه بفرمایید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد لاستیک درار سنگین چینی کلیک کنید….

 

 

آیا لاستیک درار سنگین ترک خوب است؟

نام لاستیک درارهای برند اتک ترکیه از جمله مدل آلگرو و مدل اسپیدی، در بین مشتریان بازار ایران با رضایت همراه است . ساخت با کیفیت مطابق استاندارد های اروپا از نکات مثبت این دستگاه ها میباشد. با این حال با افزایش نرخ ارز و هزینه های واردات، قیمت خرید این مدل ها بسیار افزایش یافت. ضمن آن که با وجود همکاری شرکت معتبر اتک نسبت به سایر برند های ترک و شرکت های چینی، مشکلاتی از جمله زمان تامین قطعات اصلي به عنوان نکات منفی خرید این مدل ها عنوان میگردد.

البته باید توجه داشت که سایر برند های کشور ترکیه به طور قابل توجهی سطح کیفی و خدماتی پایین تری دارند، که از جمله این برند ها میتوان به برند کی ماک یا زیروه اشاره کرد.

در مقابل مدل هایی مانند مدل جوباتوس با قطعات ترک و ساخت مطابق استاندارد اروپا از مدل های خوشنام بازار هستند. که به علت مونتاژ در ایران و تعديل هزینه گمرک ، قیمت خرید ارزان تری دارند. و به علت واردات عمده ی قطعات، مشکل تامین قطعات در این مدل ها وجود ندارد،

بنابراین پیشنهاد میشود برای خرید بهتر فارغ از نام کشور سازنده، به نکات فنی در این مقاله توجه بفرمایید.

 

لاستیک درار سنگین وارداتی بهتر است یا ایرانی؟

با توجه به تفاوت بسیار زیاد کیفیت و قیمت بین انواع مدل های وارداتی، و نیز تفاوت بسیار زیاد کیفیت و قیمت بین انواع مدل های ایرانی، اکیدا پیشنهاد میشود فارغ از نام کشور سازنده، به نکات فنی تعیین کننده ی کیفیت، اصالت ساخت و کارکرد توجه بفرمایید.

برای مثال می توانید نمونه مقایسه فنی یک مدل لاستیک درار ایرانی با تکنولوژی مدرن را با لاستیک درار چینی با تکنولوژی قدیمی ببینید:

 

 

کدام گارانتی در مورد لاستیک درار سنگین معتبر و قابل اعتماد هست؟

گارانتی این دستگاه ها دو بخش عمده دارد: بخش تامین قطعات و دانش فنی تعمیرات. بنابراین فروشگاه یا شرکت ارایه دهنده ی این محصول، باید در هردو بخش کارآمد باشد. البته به هرحال موضوع تامین قطعات و زمان آن، در مورد دستگاه های وارداتی، چالش زا میباشد. در این میان داشتن دانش فنی قطعا از اهمیت بیشتری برخوردار است. به این علت که تشخیص نیاز یا عدم نیاز به یک قطعه و نیز تعمیر و کاربری آن بر روی دستگاه نیازمند دانش فنی و تیم حرفه ای خدمات این دستگاه میباشد. در نتیجه برای خرید لاستیک درار سنگین ایرانی بهترین راه پیدا کردن و خرید از تولید کننده ی اصلی و کنار زدن واسطه ها می باشد.

در مورد دستگاه های وارداتی، به علت نیاز به دانش فنی و تیم حرفه ای خدمات، پیدا کردن مبدا کافی نیست. ضمن آنکه پیدا کردن وارد کننده اصلی برای مشتریان مشکل است. بنابراین بهترین راه در صورت انتخاب لاستیک درار وارداتی، خرید از شرکتی است که علاوه بر عرضه ی کالای وارداتی، تولید کننده ی اصلی لاستیک درار سنگین باشد. در هنگام نگارش این مقاله دو شرکت با ویژگی مذکور در ایران مشغول فعالیت هستند، که شرکت ایده سازان صنعت رایکا در زمینه ی تجهیزات سنگین دارای تنوع بیشتری است.

 

در هنگام خرید لاستیک درار سنگین به چه نکات فنی توجه کنیم؟

 

۱: سیستم گردش چهارنظام دستگاه :

بیشترین قدرت و بیشترین آسیب مربوط به سیستم گردش فک های دستگاه لاستیک درار سنگین است،

الف: قوی ترین ، کم اصطهلاک ترین و مقاوم ترین سیستم گردش، گردش چهارنظام توسط سیستم هیدرولیک هست. (برای اطلاعات بیشتر در این رابطه کلیک کنید.)

مثال :لاستیک درار رایکا مدل راینو

و مدل کورگی HD1800 دارای این تکنولوژی هستند.

ب: در تکنولوژی های قدیمی تر، چهار نظام با سیستم الکتروموتور و گیربکس حرکت میکند. در این سیستم جنس دنده ی گیربکس در قدرت و دوام دستگاه بسیار حیاتی ست. 

مثال: لاستیک درار های چینی از جمله لاستیک درار سنگین پولی، اطلس و…. و لاستیک درار سنگین اتک ترکیه دارای این تکنولوژی هستند.

 

۲: جنس دنده ی گیربکس:

انتخاب آلیاژ چدن در دنده ی لاستیک درار، انتخاب ارزان تر برای تولید کننده و کم دوام تر برای مصرف کننده است، شکستن دنده  تجربه ی مشترک مصرف کننده ها در کار با این مدل دستگاه ها میباشد.

مثال: لاستیک درار سنگین مدل اطلسx290، پولی، فلایینگ

دنده هایی از جنس آلیاژ فسفر برنز دوام بیشتر و قیمت گران تری دارند، قدرت بالاتر و خرابی کمتر از ویژگی های مدل هایی با این نوع ساخت میباشد.

مثال: لاستیک درار های شرکت رایکا مدل جوباتوس و مدل الفاس، (دارای گارانتی مجزای گیربکس) لاستیک درار های شرکت اتک ترکیه مدل آلگرو و مدل اسپیدی 

 

۳: سیستم حفاظت از برق گرفتگی

طبق استاندارد ایمنی اروپا و‌ جریان مجاز در سیستم٫شیر برقی ها و در ادامه دسته کنترل ، باید با برق ۲۴ ولت کار کنند، تا از حوادث ناشی از برق گرفتگی و آتش سوزی مخصوصا در هنگام قطعی کابل در ریموت های کابلی پیش گیری به عمل آید. متاسفانه برخی از لاستیک درارها این استاندارد را رعایت نمیکنند و مستقیما با برق ۲۲۰ ولت کار می کنند. بنابراین داشتن شیربرقی های ۲۴ ولت و رعایت استاندارد ایمنی از موضوعات مهم در تعیین کیفیت  دستگاه لاستیک درار سنگین است.

مثال: تمام لاستیک درار های وارداتی و تولیدی شرکت ایده سازان صنعت رایکا دارای استاندارد ایمنی اروپا هستند. لازم به تاکید است، تنها لاستیک درارهای ایرانی دارای این استاندارد مدل های راینو، الفاس و جوباتوس محصول شرکت ایده سازان صنعت رایکا میباشند.

 

۴: مجهز بودن به قفل جک چهارنظام

 قفل هیدرولیک مخصوص جک چهار نظام فشار جک را بین ۱۱۰ تا ۱۵۰ بار نگاه میدارد. این باعث می شود که قسمت ناخنی لاستیک درار، رینگ را محکم و با قدرت نگه دارد. در نتیجه هنگام دراوردن و جا انداختن لاستیک،  رینگ خط نمیافتد و رینگ روی لاستیک سر نمیخورد. علاوه بر این عدم وجود این قفل باعث می شود فشار جک چهار نظام روی شیربرقی دستگاه بیفتد که در نتیجه در طولانی مدت شیربرقی های دستگاه هم آسیب میبیند.

مثال: لاستیک درار سنگین راینو و تمام لاستیک درار های شرکت ایده سازان صنعت رایکا، لاستیک درار های سنگین شرکت اتک ترکیه و کورگی ایتالیا

توجه: لاستیک درار سنگین پولی، اطلس ، فلایینگ و ترنادو فاقد این قفل هستند.

 

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top